عضویت

شهدای خدمت

شهدای خدمت

مهمترین سرمایه هر جامعه و سازمانی، سرمایه های انسانی هستند. سرمایه انسانی که در نتیجه مسیر طولانی و سرمایه گذاری طولانی به ثمر نشسته اند. بر کسی پوشیده نیست که معدود منابع انسانی ارزشمند جامعه در کسوت پزشک و پرستار و … یکی از ذخائر استراتژیک جامعه هستند، چراکه حفظ سلامت جامعه مستقیماً در گرو وجود و عملکرد خوب این قشر است.
اما متاسفانه اپیدمی کرونا بصورت مستقیم و غیر مستقیم کمر به قتل این سرمایه های ارزشمند بسته است.

مستقیم از جهت آنکه این عزیزان در معرض مستقیم تماس با بیماران کووید بوده اند و عمدتا به همین دلیل به این بیماری دچار شده اند. غیر مستقیم از این بایت که در نتیجه عدم رعایت برخی از افراد جامعه و افزایش تعداد مبتلایان و بیماران نیازمند مراقبت های ویژه، کادر درمان ناگزیر به تحمل شیفت های طولانی تر و در روزهای متمادی می شوند. گذراند شیفت ها بدین منوال باعث کاهش انرژی و مقاومت سیستم ایمنی بدن ایشان شده و علاوه بر اینکه در ابتلا به کرونا مستعدتر می شوند، برخی نیز به دلیل حجم کاری بالا دار فانی را وداع می گویند.

به همین دلیل وزیر محترم بهداشت نامه ای به رهبری نوشتند؛ پیرو نامه وزیر بهداشت به مقام معظم رهبری، ایشان با پیشنهاد دکتر نمکی مبنی بر شهید خدمت خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا موافقت فرمودند.
بر این اساس و تا تاریخ ۱۸/۰۵/۹۹ متاسفانه بالغ بر ۱۵۰ تن از شریف ترین عزیزان کادر درمان؛ شامل … پزشک و … پرستار و … جان خود را در راه حفظ سلامت مردم ایران فدا نموده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *